رتینیت پیگمنتوزا یا rp و روش های درمان
دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم
کلینیک رتین
چهار شنبه 3 مرداد 1397برچسب:, :: 19:18 :: نويسنده : dr rajabi

رتینیت پیگمانتوزا

رتینیت پیگمانتوزا

رتینیت پیگمانتوزا نوعی اختلالات ژنتیکی نادر است که سلولهای شبکیه چشم را درگیر می کند و در نتیجه با اختلالات پیشرونده کارکرد سلولهای نوری شبکیه و تخریب پیشرونده آنها و در نهایت آتروفی لایه های متعدد شبکیه همراه است. شبکیه بافت حساس به نور چشم است. علائم رتینیت پیگمانتوزا معمولاً در دوران کودکی شروع می شود. ممکن است این بیماری در ابتدای تولد یا سنین بالای 30 یا 40 سال بروز کند.

 این بیماری چشمی سیری پیش‌رونده دارد و معمولا با از دست دادن دید جانبی و ایجاد مشکل در دید شب همراه است و در موارد پیشرفته تر ممکن استدید مرکزی آسیب ببیند. این بیماری جز شب کوری عوارضی همچون تورم شبکیه و آب مروارید را در پی دارد.

رتینیت پیگمنتوزا یا rp

چه چیزی باعث RP می شود؟

RP یک اختلال ارثی است که از تغییرات در هر یک از ژن ها حاصل می شود. این ژن ها دستورالعمل هایی را برای ساخت پروتئین هایی که در سلول های داخل شبکیه مورد نیاز است، به عهده دارند. برخی از تغییرات و یا جهش درون ژن ها بسیار شدید هستند، زیرا ژن نمی تواند پروتئین مورد نیاز را تولید کند و عملکرد سلول را محدود کند.

عامل اصلی شیوع RP در ایران ازدواج فامیلی است. بیماری در سنین جوانی و نوجوانی آغاز می‌شود و فرزندان ازدواج فامیلی زودتر بیماری را بروز می‌دهند. قومیت نقشی در شیوع بیماری ندارد.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

رتینیت پیگمنتوزا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ساعت دیواری
  • صابون شترمرغ
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم و آدرس retinclinic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 185
بازدید کل : 7264
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1